Vandringslederna

Det finjhns många möjligheter att ta sig fram i naturen i omgivningarna av Sundsby säteri. Här hittar du en karta över vandringslederna. Skriv gärna ut ditt exemplar av kartan innan du ger dig ut på tur.

Karta över vandringsleder

5 vandringsleder
Det finns fem olika vandringsleder att välja mellan. Den längsta är Sundsbyleden, som är 4,4 km lång och tar ca 90 minuter att gå, om du inte tar någon rast på rastställena utefter leden.

Solklinten är en underbar utsiktsplats med utsikt över Västerhavet. Där finns en kompassros, bord och stolar. Solklinten ingår inte i själva vandringsleden, men det finns skyltar som visar vägen.Vägen upp till Solklinten är mer ansträngande än någon annan del av Sundsbyleden, och det är besvärligt att ansluta till Sundsbyleden från Solklinten. Därför kan det vara ett alternativ att först gå tillbaka samma väg som du gick upp, innan du fortsätter på själva Sundsbyleden. Om du tar dig upp till Solklinten eller andra utsiktspunkter, blir du rikt belönad för din möda.

• Sundsbyleden 4,4 km. Lätt (bitvis rullstolstillgänglig) till medelsvår terräng. Tre rastplatser.
  • Solklinten och grottorna 1 + 0,5 km. Svår. Fantastisk utsikt.
  • Krossenleden 1,2 + 0,5 km. Medelsvår.jhgjhy
  • Rådjursstigen 2,3 + 0,8 km. Medelsvår.
  • Ivers skogspromenad 1,7 km. Lätt – testad av treåringar. Spännande klätterträd.

Var väl utrustad med tanke på väder och bekvämlighet! Vandringskängor eller stövlar är bra attribut, beroende på väderförhållandena

image3111karta2