Samarbetspartners

kommun_logo
Tjörns kommun

Här finner du mer information om Tjörns kommun, dess näringsliv och föreningar liksom program för den närmaste tiden. Tjörns kommun utnyttjar också Sundsby säteri för en rad arrangemang.

18356_mynt
Tjörns Sparbank

Tjörns Sparbank sponsrar många olika verksamheter och projekt inom idrott, kultur och samhälle och har sponsrat många av Sundsby Vänförenings arrangemang.

10355_logo
Valla kyrka

Margaretadagen den 20 juli varje år utspelar sig delvis i Valla kyrka, som ligger i Valla  församling på Tjörn.

Nf-QcT6n_400x400
Västkuststiftelsen

Utgångspunkten för Västkuststiftelsens verksamhet är den vackra naturen i västra Sverige. Att bevara denna naturrikedom och göra den tillgänglig för besökare är stiftelsens främsta uppgift. Västkuststiftelsen har hand om naturreservatet på Sundsby.

VGVasArv
Västarvet—Bohusläns museum

Bohusläns museum har en karta där du kan hitta många trevliga utflyktsmål.

Hvidfeldt(1)
Kungliga och Hvitfeldtska stiftelsen

Kungl. och Hvitfeldtska stiftelsen grundar sig på dels Margareta Huitfeldts testamente den 22 januari 1664, dels Kung Karl XI:s brev den 25 oktober och den 26 november 1694. Stiftelsen har till ändamål att dels dela ut stipendier till elever i gymnasier i förutvarande Göteborgs och Bohuslän och till studerande vid universitet och högskolor i Sverige, dels lämna understöd för vetenskaplig och pedagogisk verksamhet.

Vuxenskolan_logo_
Studieförbundet Vuxenskolan

Sundsby Vänförening samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan vid olika arrangemang på Sundsby